PR stadig et mysterium for nogle

Desværre, der er ledere, der definerer pr af sine programmer. Hvilket forklarer hverken dens underliggende styrker eller hvad PR handler om.
Den tilfældige observatør er tilbage med en sammenblanding af taktiske, anvendelsesorienteret definitioner af funktionen pr: er det reklame? Krisestyring? Særlige begivenheder? Omdømme management? Fremme? Eller en masse andre taktik, som vi foretager fra tid til anden?
Hvor er det? Vigtigere, bare hvad der ligger kernen i ledelsesmæssige pr alligevel?
Jeg mener kernen ligger i at gøre noget positivt om opførsel af de vigtige uden for publikum i jeres at de fleste påvirker din operation.
Med andre ord oprette eksterne interessenter adfærdsændring – den slags, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Og gøre det ved at overtale disse nøgle uden for folk at din måde at tænke, så hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Heldigvis er der også en blåstempling på center for public relations til at hjælpe dig med at cementere at PR core for din egen ledelsesmæssige fordele.
Og det går sådan her: mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Og for ledere som dig, her er typen af resultater, der kunne opstå. Sund bounces i show room besøg; samfundsledere søger du ud; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; medlemskab programmer på fremmarch; kunder at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures i indbakken; kapital givere eller angive kilder ser din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Du skal også PR teammedlemmer, der forstår at handleplanen og forpligte sig til dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning. Lad os se det i øjnene, din PR folk er allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de bør være af reel brug for denne indledende udtalelse overvågning projekt.
Advarsel: du skal være sikker pÃ¥ din pr folk virkelig mener – dybt ned–hvorfor det er sÃ¥ vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne mÃ¥lgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller sÃ¥re din enhed.
Tale det over med dem, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Mens professionel undersøgelse virksomheder kan altid lejes til at gøre udtalelse overvågning arbejde, kan de også koste big bucks. Så, uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, mål forbliver den samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
PR mål, er naturligvis, at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdage under din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe det potentielt blodige rygte død i sit spor?
Sandheden er, ikke du vil fÃ¥ der overhovedet uden den rigtige strategi til at fortælle dig, hvordan vi kommer videre. Men husk at der er kun tre strategiske muligheder nÃ¥r det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom peber flager pÃ¥ din Crème brûlée, sÃ¥ vær sikker pÃ¥ din nye strategi passer godt med dine nye pr mÃ¥l. Du ville ikke gerne Vælg “change” nÃ¥r fakta diktere en “styrke” strategi.
Nu er det tid til at sammensætte en velskrevet besked og dirigere den til medlemmer af din målgruppe. Det er altid en udfordring at oprette en handlingsrettede meddelelse, der vil hjælpe med at overtale ethvert publikum til din tankegang.
Du har brug for din bedste skriftkloge for denne ene fordi han/hun skal bygge nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, ikke der blot overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
NÃ¥r du har kørt udkast kopi af din PR hold, er det til næste udvælgelsesprocessen–kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din mÃ¥lgruppe opmærksomhed. Der er noder, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men du skal være sikker pÃ¥, at de taktik du vælge er kendt for at nÃ¥ folk som dit publikum medlemmer,
Af den mÃ¥de, kan du ønsker at undgÃ¥ “rÃ¥be alt for højt” og afsløre din besked før mindre møder og præsentationer frem for at bruge højere profil pressemeddelelser, som troværdigheden af enhver besked er skrøbelige og altid pÃ¥ spil.
Mennesker omkring dig vil starte agiterer i korte orden for statusrapporter, som signalerer til dig og din PR team til at komme i gang på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Stor forskel er denne gang, at du vil være i rød alarmberedskab for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
I øvrigt, jeg har altid troet det heldigt, at sådanne sager normalt kan fremskyndes ved blot at tilføje flere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Så i slutningen af dagen, hvad du ønsker den nye PR plan at opnå er at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Public relations bør ikke længere være et mysterium, når folk du håndtere gør, faktisk opfører sig mistænkeligt ligesom alle andre – de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Hvilket betyder, at du virkelig har noget valg, men for at handle hurtigt og effektivt med disse opfattelser af gør hvad der er nødvendigt for at nå og flytte de vigtigste eksterne målgrupper af jeres til handlinger, du ønsker.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1220 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.